مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان سیستان وبلوچستان گفت : بیش از 100 موقوفه در سیستان وبلوچستان وجود دارد که مرتبط با عزاداری و روضه خوانی و اطعام مراسمات محرم است که نیات آنان بصورت امینانه اجرا شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی ، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان سیستان وبلوچستان با اعلام این خبر افزود: هرساله با فرا رسیدن ایام محرم و برگزاری مراسم های ویژه این ماه ، اوقاف استان اقدام به اجرای نیت موقوفات مرتبط می نماید و در سال جاری از محل عواید بیش از 100موقوفه، سوگواره بصیرت عاشورایی در استان برگزار شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان گفت: روضه خوانی برای ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، تعزیه داری و اطعام عزاداران از مهمترین نیات واقفین استان در این باره است و معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان با برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی، اعزام مبلغ، اطعام عزاداران و توزیع بسته های فرهنگی از قبیل کتابچه، بروشور و برپایی نمایشگاه بصیرت اقدام به اجرای نیت موقوفات مرتبط نموده است.
 
وی افزود : با بروز رسانی اسناد اجاره موقوفات و وصول مطالبات موقوفات در سال جاری ، اجرای نیت وقف های مربوط به ماه محرم و صفر با بیش از 25درصد رشد در کیفیت و کمیت، همراه بوده است.
/2759/